Největším strašákem těhotných jsou bezesporu strie. Drobné prasklinky vznikající napínáním kůže a praskáním slabého podkožního vaziva v důsledku rychlého rozpínání pokožky. Vznikají především při náhlých změnách hmotnosti, při rychlém růstu a v těhotenství. Zpočátku jsou růžové, fialové až modré, postupně blednou do perleťových odstínů. Jak se jednou objeví, nikdy již zcela nezmizí. Jejich viditelnost lze pouze snížit odborným ošetřením na specializovaném dermatologickém pracovišti. Nejlepším bojem s nimi je prevence. Která strie se neobjeví, s tou nemusíme bojovat. S prevencí začneme včas, nejlépe hned v prvním trimestru. Máme pro vás pár tipů:


1. Udržujte pokožku hydratovanou a vláčnou
Mazat, mazat a zase mazat. Hydratační krémy, kokosový olej, bambucké máslo, oleje z klíčků, to vše jsou vynikající pomocníci pro prevenci vzniku nevzhledných pajizévek. Stačí si vybrat kvalitní přípravek, který nám bude dělat dobře. Co fungovalo doteď, v těhotenství fungovat nemusí. Vybíráme si proto opatrně s ohledem na změny v textuře pokožky i s ohledem na hormony zostřený čich. Vybráno? Výborně. Ráno i večer nanášíme na bříško, prsy, boky a krouživými pohyby jemně vmasírováváme
do pokožky. Kůži jemně protahujeme mezi prsty, tiskneme, lehce štípeme, jak je nám příjemné. Snažíme se, aby olej či krém pronikly co nejhlouběji do pokožky.

2. Hydratujte i zevnitř - hlídejte pitný režim
Voda pomáhá odplavovat škodliviny z těla a udržovat pokožku pevnou a pružnou. Minimálně 2 litry čisté vody rozdělené do 10 sklenic bychom do sebe dostat měly. Někdy to dá fušku. Ale je to potřeba.
Pokud to ne a nejde, je dobré zkusit ovoce a zeleninu s vysokým podílem vody.  Rovněž je dobré vyhnout se všemu, co odvodňuje, například kofeinu.


3.  Hlídejte nárůst hmotnosti
Přibírání se v těhotenství nevyhneme a je to tak správně. Miminko potřebuje dostatek kvalitních živin. Neznamená to ovšem, že se budeme cpát za dva a říkat si, že teď si to můžeme beztrestně dovolit. Skokové přibírání naše pokožka nemusí zvládnout a většinou také nezvládne. Jednoduše řečeno: Kvalitní bílkoviny, zeleninu, ovoce, komplexní sacharidy ano, bonbóny po hrstech a dorty na kila ne.
     

4. Cvičte a hýbejte se
Nelekejte se, do posilovny není třeba chodit. Ale chůze jako taková, protahování, jóga a jakékoli cvičení, při němž dochází k lepšímu krevnímu oběhu, je u zdravých těhotných žádoucí. Poraďte se se svým lékařem, jaké cvičení je konkrétně pro vás vhodné.



Více než polovina těhotných na svém těle strie zaznamená. Jakkoli jsou strie kosmetickým nedostatkem, pořád je třeba mít na paměti, že mateřství je dar, miminko je zázrak a případné strie jen nepatrný mráček na úžasné cestě, která vás společně čeká.